Hastalık Tedavisi, Şifalı Bitkiler, Sivilce Tedavisi

Kekemelikten Kurtulma Yolları ve Kekemelik Egzersizleri

Kekemelik bir kişinin çeşitli sebeplerden dolayı normal bir insan gibi konuşamamasıdır. Kekeme olan birey konuşurken söylediği bazı kelime ve cümleleri sürekli olarak tekrarlayarak söyler. Bunun sebebi kekemeliktir. Kekemelik sorununu kökeni solunum yollarında oluşan bir takım tersliklerdir. Herhangi bir olay sonrasında veya bir durumda nefes alışınız normal iken bir anda bozulduysa bu sizin kekeme olmanıza yol açabilir. Ve daha bunun gibi nice solunum yollarımızda düzensizlik sağlayacaklar olay ve durumlar sonucunda birey kekeme olabilir. Kekemelik sorununu tedavisi kesinlikle ilaç gibi maddelerle yapılamaz.

Kekemelik sorununu çözebilmeniz için yapmanız gereken çeşitli nefes ve dil egzersizleridir. Bu çeşitli egzersizler sonucunda nefes alış verişinizi ve dil kontrolünüzü geliştirerek kekemelik sorunundan kurtulabilirsiniz. Bu kekemelik egzersizleri belirli aşamalardan oluşur;

1)      Öncelikle ağzınızı açın daha sonra dilinizi yavaş yavaş dışarı çıkartın. Dilinizi dışarıda tutabildiğiniz kadar tutun ve daha sonra dilinizi serbest bırakın. Bu işlemi yaparken dilinizin ağzınızın sağ ve sol yanlarına kaymamasına dikkat edin.

2)      Ağzınızı açtıktan sonra dilinizi dudağınızın sağ köşesine koyun. Daha sonra dilinizi sağ köşeden sol köşeye doğru yavaş yavaş oynatın. Bu işlemi birçok kez tekrarlayınız.

3)      Dilinizi ağzınızdan çıkartın ve öncelikle yuvarlak çizmeye çalışın. Fakat yuvarlak çizerken diliniz dudaklarınıza değmesin. Bunu yaptıktan sonra dilinizi çenenize değdirmeye çalışın ve dilinizin uzanabildiği en uç noktaya kadar zorlayın. Daha sonra dilinizi rahatlatarak bırakın.

Etiketler:

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. gereksiz dedi ki:

    çok işe yaradı sağalun

    1. ilgilendirmez dedi ki:

      kaç kere yaptınız bu egzersizleri ?

    2. can dedi ki:

      Arkadaşlar 6 yaşında falan bir rüya gördüm rüyamda 5 kişi 1 kıza .. anladınız siz bende çok korktum bir uyandım baktım kekelemeye başlamışım.ama anlatamam nasıl kekeliyorum.:D
      Ama şu an allah!a çok şükür kekelemem bayağ geçti.SİZLERE TAVSİYEM ARKADAŞLAR;hergün sakız çığneyin dilinizi çok kullanın ve kitap okuyun bunlar sayaseinde artık hiç kekelemiyorum sayılır 😀 Yardımcı olabldiysem en mutlu bana

  2. onemi yok dedi ki:

    Egzerszde ilk gunum ve kullanamadigim sozcukleri kullaniminda rahatlama hissediyorum. Bos kaldigim her an tekrarliyorum hareketleri…

    1. doktorbey dedi ki:

      Sizin adınıza sevindim, aman egzersizleri yarıda kesmeyin sürekli tekrar edin ve gelişiminizi adım adım takip edin. İyi çalışmalar

  3. uykusuz dedi ki:

    ben size şu şekilde açıklıyayım benim bu kekemelik değil bence ben konuşmaya başlıyınca ağzımdan nefes alıp konuşuyorum.konuşmaya başlıyınca zorluk çekiyorum karnımda kasılmalar başlıyor . Nefes ile alakası var diyorum ben kendimce ne yapmam lazım nefes egzersizlerimi yoksa başka birşey tavsiye edermisiniz

  4. uykusuz dedi ki:

    Misal bir toplum içine girince birden soru sordularında direk heyecanlanıyorum bu heyecan geçermi yada ne yapmam lazım bana tavsiye edermisiniz.

  5. hayal dedi ki:

    bu egzersizler gerçekten işe yarar mı …

  6. gerekmez dedi ki:

    egzersizler düzenli yapılırsa gelişim olur mu yardımcı olursanız sevinirim…

    1. doktorbey dedi ki:

      Tabikide, düzenli olarak egzersiz yapmak kesinlikle faydalı olacaktır.

  7. önemsiz dedi ki:

    bu 3 egzersiz dışında yapılabilecek başka şeylr var mı , yoksa bunlar yapılırsa gerek kalmaz mı …yorumunuzu bekliyorum..

  8. önemsiz dedi ki:

    bu 3 egzersiz dışında tavsiye edeceğiniz bişey var mı yoksa gerek yok mu…

  9. ömür dedi ki:

    merhaba , bu egzersizler sonucu kekemelik sorunundan kurtulmak kesin mi yorumunuzu bekliyorum sevgiler…

  10. meraklı dedi ki:

    bu egzersizleri ne kadar süre ve hangi aralıklarda yapmalıyız

  11. halil dedi ki:

    nasıl zorlanıyorum ama olmuyor nolur bana yartım edin

    1. halil ayaz dedi ki:

      xxxxx numaratan beni arayın

      Not: Numara vermek yasaktır.

      1. ferhat dedi ki:

        bu egzersizler ne kadar faydaLI olur hangi sıklıkla ve nekadar süre yapmamız lazım bunnlarıda yazarsanız sevinirim.

  12. sefa dedi ki:

    ben yirmi yasındayım kekleme sorunu yasıyorum bu egzersizi ne kadar yapmalıyım ve ne olur bu kekemelıkten kurtulmak ıstıyorum cunku artık utanır oldum 🙁

    1. ahmet dedi ki:

      Bende yasiyorum

  13. aslı dedi ki:

    ben kememeğim çok güzel bi kızım ortamlar kuruyum ama sonra kmse benle arkadaşlık kurmuyo hayttan bıktım soğudum ölmek istiyorum yemin ederim bıktımm hiç bişeye sap olamadım harcanıyorum yalnızım düzgün konuşsam biliyorum kimse önüme yada karşıma geçemez bu durumda bile sözüm değerledir ama olmuyo iştee tedavi oldum 1 buçuk milyar verdim salak gibi tam tedaviye uymadım ritimli konuturuyolar işte ritimli konuşamıyorum arkadşlarımın yanında ben napacammm yaa ölüyüm mü ölmeyi bile denedim ama onuda başaramadm bıktım usandım iradem sıfır bi destekçiye ihtiyAcım var ama o kişi yok 🙁

    1. murat dedi ki:

      aslı diksiyon kursna git faydasnı görürsn

    2. hamit dedi ki:

      bende kekemeyim desene dert ortağıyız bende 1.5 milyar verdim ama bişey olmadı haklısın

    3. hamit dedi ki:

      bende kekemeyim desene dert ortağıyız bende 1.5 milyar verdim ama bişey olmadı haklısın faceden eklede konuşalım hamit çoşkun resmimde sol kenarda çekilmiş bi foto var

    4. RAMAZAN dedi ki:

      MERHABA
      KEKEMELİK AİLEDEN GELEN BİR GENETİK DEĞİLSE YANİ DOĞUŞDAN.SONRADAN
      OLDUYSA ŞAYET TAMAMEN BİR PSİKOJİKTİR
      TEDAVİSİ İSE KENDİ ELİNİZDEDİR.!!
      NASILMI!!
      1-KENDİNİZE OLAN GÜVENİNİZİ ARTTIRMAK
      2-KONUŞMAYA BAŞLARKEN HEYACAN YAPMAMAK VE KONUŞMA ESNASINDA KELİMELERİ SIRASIYLA ÇIKARMAK VE ODAKLANMAK
      HATTA KONUŞURKEN ZORLANACAĞINIZ KELİMELERDE SAĞA SOLA BAKMAK BAŞINIZI SAĞA SOLA ÇEVİREREK YADA ELİNİZLE DAİRELER ÇİZMEK KONUŞMAYI RAHATLATIR.
      GÜNDELİK OLARAK GEÇİCİ KEKEMELİKTEN DÜZGÜN KONUŞAYIM DİYORSANIZ ÇOK AZ SAYIDA ALKOL KULLANMAK KAFAN İYİ OLDUKTAN SONRA DÜZGÜN KONUŞUR O ANKİ DÜZGÜN KONUŞMA PSİKOLOJİNİ BEYNİNE ODAKLAMAYI BECERİRSEN DİĞER GÜNLERLEDEDE RAHATÇA KONUŞABİLİRSİNİZ.

    5. sıla dedi ki:

      aslı bende öyleyım sıkma canını arkadas olabılırz istersen dertleşiriz belki faydamız olur bırbırımıze

    6. Akut akça dedi ki:

      Asli dertleşiriz faceden ekle…

    7. caner dedi ki:

      bence bu kadar kafana takmamalısın aslı yani şahşen ben normal konuşan bı erkek olsam konuşma zorlugu çeken kız bana daha bi sempatik gelır yanı suan bende senın durumundayım kız arkadasımda oldu kımse yanı bunu yadırgamadı kendınle barısık olmalısın bence ınan kafaya taktıkca daha cok zorlanıyor ınsan senı anlıyorum

    8. caner dedi ki:

      istersen konuşuruz faceden bızlerı bızden baska kımse ıyı anlamaz yanı bunu bilin benide yanlış anlama

    9. merve dedi ki:

      ayy canım benim bende kekemeyim ama hiç kendime dert emiyom hep konuşuyom bi de okul açıldı banane dalga geçen geçsin umrumda değil derslerim iyi olsun da hiç bi şey umrumda değil bu arada faceni verde konuşak

    10. mesut dedi ki:

      aynı sorun bende de var sizi rencide etmeleri en kötüsü birde takıntılıysanız orada olay bitiyor zaten beni taklit eden insanlar olunca tüm gücümle duvara vurup yeter diye bağırıyorum kimi zamanlar kimi zamanlar bir yere geçip ağladığımda oluyor yapacak birşey yok aslı s boktan bir hayatımız var

    11. Eda dedi ki:

      Aslı beni faceden eklesene

    12. hattap dedi ki:

      ölmek mi öyleyse hepimiz ölelim.önemli olan mücadele etmek. sen tam olarak savastın mı ki elinden gelenlerin hepsini yaptın mı.bende senınle aynı sorunu yasıyorum ama cok ta sorun etmıyorum artık çünkü ben buyum .küçük düşmeyi unut senı o sekılde sevmelerını sagla çünkü sen o sun…

      1. doktorbey dedi ki:

        Merhaba, bu destekleyici ve güzel öneriler içeren yorumunuz için teşekkür ediyoruz.

    13. önder özer dedi ki:

      aslı bu kadar canını sıkma tedavisi olmayan tek şey ölümdür bunun da elbet bir tedavisi var pes etme birazda kendin uğraş işallah iyileşirsin

    14. sadullah ataş dedi ki:

      Aslı beni ekler misin

  14. Berk dedi ki:

    aslı merhaba bende kekemeyim dertleşiriz istersen facebook linkim

  15. bosver dedi ki:

    bnde kucuklugumden beri kekeliyorum ilk basladigini hatirliyorumda bi.kelimeyi soylemek icin dakikalrca ugrasiyodum simdi 16 yasindayim artik o ladar fazla kekelemiyorum ama okulda bu durumdan rahatsiz oluyorum arkadslarim bnimle dalga gecmiyor bisey soylemiyorlar ama bn onlarinda rahatsiz oldugunu hissediyorum cok utanc verici bi durum birde bazi harflerde daga cok oluyor ‘m,y,n, b harflerini cikarirkn cok zorlaniyorumartik kurtulmak istiyorum.!

  16. ahmet dedi ki:

    Asli merhaba bende de var biraz ben seni anliyorum istersen konusabiliriz face den…???

  17. Ömer dedi ki:

    Benimde 4 yasında başlamış eskiden çok zorlanırdım ama şuan 17 yaşındayım daha rahat konuşabiliyorum. Bazı harflerde büyük sıkıntım var “g,d,y,b” gibi Okulda olsun, arkadaş ortamı olsun çok zorluk çekiyorum..Allah Benimle aynı sorunu yaşayan herkeze Sabır ve şifa versin…

  18. esra dedi ki:

    vee benn daha az evveel bir iş görüşmesinden geldim yarın ilk iş günüm şu an ağlıyorumm ya yarın kekelersem ya işten çıkarılırsamm diyee çok korkuyorum allahım ben gibi olanlara yardım etsin 5 yaşından beri bununla uğraşıyorum şu an 22 yaşındayım heyecanlanıyorum ve kekeliyorum ailemleyken çok değil ama yabancı yerde çok kekeliyorum bu egzersizler inşallah fayda görür…

    1. hattap dedi ki:

      allah hepimizin yardımcısı olsun üzülme…

  19. ferit dedi ki:

    Merhaba bahsettiğiniz egzersizlerin belirli bir periyot aralığı varmı ? Günlük olarak kaç defa yapmak gerekir ?

  20. ALAFARTALAR dedi ki:

    DOKTOR BEY ACIL CEVAP LUTFEN
    BU EGZERSIZLERDEN NE KADAR VAR ? VE BURADA INSANLARIN UMUDUNU KIRMAYALIM LUTFEN HOCAM DOGRU OLUP OLMADIGINI BILMIYORUM INSALLAH OLUR DA BEN DE KURTULURUM AMA BUNLARI YAPAN VE KURTULAN VARMI BILMIYORUM BU EGZERSIZLERI GUNDE KAC DK YAPMALIYIM ? VE 1 EGZERSIZMI VAR ? YOKSA BASKALARIDAMI VARMI
    IYI GUNLER TESEKKURKLER

  21. Batuhan dedi ki:

    Benimde kekelemem var. Egzersizleri kaç gün yapmaliyim.

  22. özge dedi ki:

    benımde 4 yasımda baslamıs ılkokulda cok zorlanıyordum hatırlıyorum. ama buyudukce azaldı.eger hergun seslı kıtap okursam problemım mınumum duzeye ınıyor ,ama okumazsam cok zorlanıyorum gercekten hepınızı cok ıyı anlıyorum Allah kımseye vermesın bazen dıyorum kı boyle olmasaydım ıcımden gecen yuzlerce guzel cumleyı paylasabılseydım ınsanlarla, ama susuyorum cogu zaman benı sessız zannedıyor cogu ınsan…Allahım hepımıze sıfa ve bolca sabır versıın inş.

    1. doktorbey dedi ki:

      Merhaba Özge, evet dediğiniz doğru. Kitap okumanın kekemeliği azaltmada çok büyük etkisi olduğu çoğu kişi tarafından bilinse de sesli ve düzgün nefes alıp verme yöntemleri ile okunduğu zaman daha da faydalı olacağını sizin vasıtanızla buradan bildirmiş olalım.

    2. Akut akça dedi ki:

      Özge dertlesiriz faceden ekle

    3. Eda dedi ki:

      Özge seni anliyorum insanin kendi cumlelerini soyleyememsi gercekten cok kotu insallh iyilesrsinz bu butun hastaliklardan da kotu bisi beni faceden eklersen konusabiliriz 🙁

  23. caner dedi ki:

    arkadaslar ekleyin konusalım faceden 🙂

  24. muhammed dedi ki:

    Bu egzersizler işe yarar mi bunun yuzunden sevdigim kıza bile acilamadim faceden ekleyin

  25. Soner dedi ki:

    3-4 yaşlarımdan itibaren kekemelik yaşadım,her türlü problemle yüzleştim,işte şiir okuyamamakmış,dolmuşta ineceğim yeri söyleyememekmiş,evden çıkmak bile istemiyordum. Yani ne var ne yoksa geçirdim. Fazlasıyla da utandım,üzüldüm,ağladım. Şimdi 21 yaşındayım,hacettepe de okuyorum. %5-6 vardır veya yoktur. Önce kendinize inanın,sonra çevrenize inanın. Ve şükretmekten asla vazgeçmeyin. Bir çok çalışmam da oldu,neler neler denemedim. Ama kişi kendini bildiği müddetçe bununla başa çıkabilir. Sorularınız olursa mail atın cevaplayabilirim. soner.turudu(at)hot hayırlı geceler arkadaşlar

  26. ebru dedi ki:

    Arkadaşlar bende kekeliyorum ama o kadar şiddetli bi kekemeligim yok.gerçekten çok zor bi durum.Bazen derse kalmak istiyorum ama ya kekelersem korkusuyla derse kalkamiyorum.Allah hepimize yardimci olsun.

  27. Gizli dedi ki:

    14 yaşındayım,6 yaşımdan beri bu sorunum var fakat tam olarak kekeme değilim.Heyecanlandığım zaman baya kekeliyorum ve arkadaşlarımdan “ölüyormuş gibi konuşuyosun,sürekli kekeliyosun,sakin ol” gibi sözler duymak beni çok üzüyor.Derslere katılamıyorum katılmak istemiyorum herkes dalga geçiyor.Sesli bir şekilde okuyamıyorum toplum önünde,arkadaşlarım varlen bile rahat olamıyorum.Heyecan sorunum var çok çabuk panik oluyorum.okulda sırayla bişey okurken veya soru çözerken bana sıra gelince resmen hayat başıma yıkılıyor ağzımı açamıyorım titremeye başlıyorum ve bunun utancını en az 3 gün üzerimden atamıyorum.Psikolojim de bozuluylor anlıcağınız,7 yaşımda bir yere 1 milyar verdim ama bi işe yaramadı küçük olduğum için de oradakileri tam olarak uygulayamadım.Bazen keşke ölsem diyorum,herhangi biyerde bana bir soru sorulursa bile o an içimde ölüyorum.

  28. mehmet dedi ki:

    Nasıl diksiyon kursuna gidebilirki bir kekeme. Demezler mi kurstakiler “sen dqha normal konuşmayı beceremiyorsun diksiyonunu mu düzelteceksin bu halinle”deyip dalga geçmezler mi?

  29. serap dedi ki:

    Mehmet zaten diksiyon kekemeler için var. Oraya gidince senle dalga geçme ihtimalleri yok korkma. Zaten oraya gidenlerin çoğunluğu kekemedir

  30. Melike * dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar adım soyadım yazlı beni faceden ekleyebilirsiniz bende kekeliyorum ve çok üzgünüm konuşuruz :/

    1. sinan dedi ki:

      Melike BN çok az kekeliyorum dil egzersizleriyle basardim. Faceden eklerseniz konusabiliriz. Sinan sayan yaz facceden radyo stüdyosunda çekilmiş resmim var.

      1. Yasin dedi ki:

        Üstteki egzersizleriyle mi

      2. salih can yasar dedi ki:

        Sinan egzersiz nasil bana soylermisiniz bend kekemeyim

      3. Orçun dedi ki:

        İyi Akşamlar bende kekemeyim bende az kekeliyorum sizi faceden bulamadım rica etsem beni faceden eklermisiniz

    2. gökhan dedi ki:

      bende aynı sıkıntıyı yaşıyorum melike isim soy isim sölersen eklerim konuşuruz

    3. aysel gules dedi ki:

      Melike Merhaba adim aysel ben de kekeliyorum nasil geçer yardimci olurmusunuz

      1. Yunus dedi ki:

        Bol bol kitap okuyun

    4. mahir dedi ki:

      melike ben Mahir Büyükkal bnde kekemyim bnim fceden eklermisin profil top oynayan birisi

    5. Alper dedi ki:

      Melike nerde yazılı

    6. faruk dedi ki:

      Dostum halini inan ki anlıyorum ama bunları yaparken bir kısıma bazı araştırmalarda varki insanlara göre düşünme ve algılama hızımız daha hızlı olduğu icin boyle oluyor bazılarımızda ise aşırı heyecan bazılarımızda ise yaşanmış kötü olaylardan meydana geliyor onemli olan dış insanları takmamak önemli olan buna karşı savaşmak sürekli kitap okuyan birisiyim bir gelisme olmadı simdiye kadar yuksek sesle oku dediler olmadi bence sorun bizde degil sorun sadece biraz daha hızlı dusunuyoruz

  31. Batuham dedi ki:

    Arkadaslar ben de kekemeyim. Bana yardimci olur musunuz?

  32. adm dedi ki:

    Allah teala yardımcımız olsun zor bi hastalık gerçekten ama daha kötüleri var gerçeğini akl dan çıkarmamak lazım 28 yasındayım bende 5 yasından beri bu sorunu yasıyorum benimkisi birazda genetik ailemde ve yakın akrabalarda bile var maddi manevi yönden insanı pek olumsuz etkiliyor ve kekeme kurslarınında muhakak ama uluslar arası bilimsel güvenirliği pröfösyonel psikolojik destek ve tekniklerin faydası muhakkak olur bitkisel ve kimyasal ilaçlarında faydası olur ama yan etkiler falan insan tırsıyo Allah bu sorunu yaşayan insanlara sabır ve şifa versin.

    1. sudenur dedi ki:

      toplumda dışlanıyosun ne kadar tedavi olsanda geçmiyo. dalga geçenlermi dersin ınsan yerine koymayanlarmı ?

      1. zeynep dedi ki:

        bende kemeyim terapi gördüm ama başarılı olamadım lutfen bişey söyleyin toplumda dışlanmaktan artık bıktım

        1. Bahri bassoy dedi ki:

          Bursa’da Kekemelodi var Çok faydalı oldu bana

        2. Yunus dedi ki:

          Hepimiz aynı sorunu yaşıyoruz bunu ancak birbirimizle konuşarak yapmalıyız herkes bi yerden bi kaç kişiyi bulsun ve eklesin anca öyle olur

        3. Alper dedi ki:

          Bende aynıyım Zeynep faceni Verde konuşalım dertleşelim

        4. Eren Aşıkoğlu dedi ki:

          Beni ekle üstümde siyah tisort var sigarayı yakıyorum hic kafana takmana gerek yok benim gibi gülenlere sende gül gec ben oyle yapiyorum bende kekemeyim dertlesiriz Beni ekleyebilirsiniz arkadaşlar hepiniz

      2. Eren Aşıkoğlu dedi ki:

        Beni ekle üstümde siyah tisort var sigarayı yakıyorum hic kafana takmana gerek yok benim gibi gülenlere sende gül gec ben oyle yapiyorum bende kekemeyim dertlesiriz

  33. fatih dedi ki:

    Allahü taala hepimizin yardımcısı olsun bende sizinle aynı durumdayım ama olsun bunu bize veren Allahü taala nin bildiği vardır şüphesiz bunlara rağmen Allahü taalaya şükürler olsun ve hergün şükür ediyorum hiç konuşmayan lar vardır Allahü taala onlara yardım etsin inşallah

  34. sadullah dedi ki:

    asli beni ekler misin

  35. oktay dedi ki:

    Arkadaşlar bende kekemeyim.Muğlada kekemelik kursu varmı eğer biliyorsanız nolur söyleyin.

  36. derya dedi ki:

    Bende kekemeyim ve artik uykularim kaciyor lütfenbirisiyle kkonuşmayaiihtiyacim var birisi bana ulassin

    1. Hakan dedi ki:

      Derya bana ulaşabilirsin Sana yardımcı olurum..uyku kaçacak bişey yok..facede arama kısmına adresimi girerek beni bulabilirsin

    2. zeynep dedi ki:

      beni faceen ekleyebilirsin zeynep alkan aydın

    3. Alper dedi ki:

      Derya ben varım

  37. Hakan dedi ki:

    Arkadaşlar bana ulaşın bazı teknikler biliyorum yüzde 80 azaltacak teknikler biliyorum bana ulaşınn faceden mail adresimle beni direk bulabilirsiniz adım hakan

    1. mustafa dedi ki:

      Adresini ver arim bende ayni durumdayim

    2. İbrahim asyan dedi ki:

      Selam un aleykum abi beni facebook tan ekler misin İbrahim asyan diye ilk face benim zaten abi

  38. isimsiz dedi ki:

    Bende kekemeyim zaaaa

  39. fatma dedi ki:

    Merhaba bende ayni durumdayim hangi dil egzersizleri yapıyorsunuz yazarmisiniz benim facebook yok

    1. Hakan dedi ki:

      dil egsersizide var ama önemli olan beyinde bitiyo Fatma…bu bi hastalık değil sadece alışkanlıktır…beyin ona alışmış beynimize forat atmak gerekiyor..bende bi kitap var tamamen ne yapacağını söylüyor ve çok işe yarıyor en öneliside nefes…nefesi kontrol altına alırsanız bu iş tamamdır sizlere açıklamalı bi şekilde anlatacağım inşallah…şimdi bu yazdıklarımı kimler görüyo onu bilmem lazım kardeleşlerimm..çünkü çok uzun şeyler yazacam…beni eklemek isteyen faceden eklesin.buraya facemi yazdığımda siliniyor ama ben size nasıl yzacağımı bilmiyorum bana fikir verin biraz

    2. hakan dedi ki:

      fatma sana da yardımcı olmaya çalışacam ama yazdıklarım çıkmıyo sanırım

  40. Hakan dedi ki:

    Arkadaşlar gerçekten çok kolay yöntemler var dediğim gibi hastalık değil beynimizdeki alışkanlık bu başka hiç bişey değil…bana nasıl ulaşacaksınız onun yöntemini bulmaya çalışıyorumm

    1. Zühre dedi ki:

      Sana nasi ulasacaz

      1. Hakan dedi ki:

        bende zaten bana nasıl ulaşacağınıza bakıyorum adresimi yazınca siliyolar

    2. Mustafa dedi ki:

      Face ni verirmisin kardeşim nasıl taktikler var nasıl geçer

  41. hakan dedi ki:

    yazdıklarım neden çıkmıyor ya

    1. Zühre dedi ki:

      Eger mesaji goruyosan sen ekleyebilirmisin ben ekleyemedim

      1. Hakan Yılmaz Gaziantep dedi ki:

        Zühre hangi mesajı görüyorsam..burda adres yazınca siliyolarlar..ama ben sana şunu söyleyim anlarsan ekleyebilirsin… faceye hakan yılmaz yaz motorr
        bak motor diyorum

      2. Unkown dedi ki:

        Hala buralardamisin ?

    2. buket dedi ki:

      Nasıl yani alışkanlik hakan bey

      1. Hakan dedi ki:

        bildiğin alışkanlık buket beynine format atmak gerek yada o alışkanlığı değiştirmek gerekk

      2. mahir dedi ki:

        buket faceden beni eklermis Adim Mahir Büyükkal top oynayan birisini fotorafi var

  42. Hakan dedi ki:

    Arkadaşlar…ben bu işten anlayan iyi bi doktorun yanına gidiyorum 3 gündür…adam 21 senedir bu işle uğraşıyor…çok güzel teknikleri var..aslında bizim bu kadar korktuğumuz kafamıza taktığımız kekemelik varya meyerki o kadar basit o kadar küçük birşey ki devenin yanında pire bile değil…biz çok kafaya taktığımızdan böyle büyüyo…eğer kafaya takamış olsak ve kabullenseydik bu şimdiye kendiliğinden kaybolmuştu…her neyse kekelemenin en büyük etkeni nedir biliyomusunuz arkadaşlar…NEFESSS…herşey nefesimizde bitiyo…eğer o nefesi dengelersek ortada ne kekemelik ne takılmalar kalıyoo..çok basitttt aslındaa…kekeme insan nefesi göğüsten alır dikkat edin..işte bu yanlış befess..nefesi diyafrandan alacazz bunu unutmayın hergün 3-4 saat boyunca diyafram nefesi çalışın…ağızdan alıp ağızdan verin derin derin bi yere uzanın yatağa veya kanepeye çalışın hergün beyniniz o nefese alışacak zamanla ve otomatikmen diyafram nefesi alacaksınız..şu söyleyeceğimi bi deneyin…nefesi alın diyaframdan önce sonra yüzde 50 sini verin ve hepsini vermeden önce konuşun bakın görün kekelemeyeceksinizz bu size büyük bi tüyom olsun :))) devamı gelecek inşallah..

    1. Mustafa dedi ki:

      Mustafa erden samsun eklermisin kardeşim

  43. Hakan Yılmaz Gaziantep dedi ki:

    Arkadaşlar beni faceden bulun adım ve şehrim yazılı ip ucu olarakta motor diyorum anlayan olursa 🙂

  44. özlem dedi ki:

    benim boynum da yanma agri var ne iyi geliyo ne ypmm gerekiyo bilen varsa bna ulaszn

  45. Hakan Yılmaz Gaziantep dedi ki:

    Evet Arkadaşlar..Size Bi Uzmanın yanına gidiyorum dedim ya o uzmandan hergün yeni bi teknik öğreniyorum…heycanlandığınızda gergin olduğunuzda gerildiğinizde vs..o anda nasıl rahatlayacağımız nefes tekbikleri öğretti..2 tane nefes tekniği var bu anlarda yapacağımız birisi 3+1 diğeride 7+11 … bu nefes tekniklerini yaptığınız zaman vücudunuz otomatikmen sakinleşiyo ve rahatlıyo…birisi size heycanlanma panik yapma korkma karşındaki adam kimki bu kadar korkuyosun heycan yapıyosun diye demesi boştur ve yanlıştır arkadaşlar bu sadece öğüttürr..dediğim gibi öğrendiğim teknikleri yaptığınızda vücudunuzun hafiflemiş ve sakinlemiş olduğunu göreceksiniz 3+1 ve 7+11 nefesini uyguladığınızda..burda yazamıyorum hemen siliyolar işte..bana ulaşmanın bi yolunu bulmaya çalışıyorum arkadaşlar

    1. İbrahim asyan dedi ki:

      Selam un aleykum abi beni facebook tan ekler misin İbrahim asyan diye ilk face benim zaten

    2. Emre dedi ki:

      Merhaba hakan bey face den bulamadim sizi kullanici adinizi bosluk birakarak yazar misiniz

    3. tikyy dedi ki:

      her yorum yaptiginda telefon numaranin bi tane rakamini koy

  46. Mustafa dedi ki:

    Arkadaşlar birisi beni eklermi faceden bu nasıl geçer taktikleri ney insanın konuşmaya ihtiyacı oluyor bu durum da

  47. Serkan dedi ki:

    Diger türlü türkce karakterlerle yazmayi da lesen

  48. CAN dedi ki:

    [email protected]

    BEN KEKEMELİĞİ 6 AY DÜZENLİ ÇALIŞMAYLA %80 ATLATTIM YARDIMCI OLMAK İSTERİM . ULAŞIN

    DERTLEŞEBİLİRİZ. KONUŞABİLİRİZ.

    1. fatoş dedi ki:

      benim oğlum kekeme numaranızı yazarsanız seviniriz

  49. hüseyin dedi ki:

    biri beni eklesin adım hüseyin karadağ fece de lacivert takım elbeseli resmim var hafif kirli sakallı yasadagım şehir ankara

  50. mahir dedi ki:

    bana yardimci olabilecek faceden ekledi
    adim Mahir Büyükkal top oynayayn birisinin ftorofi var

  51. ibrahim dedi ki:

    hakan beni ekle *** mail atın lutfen

  52. Can dedi ki:

    Bende kekemeyim lütfen yardımcı olursanız sevinirim 17 yaşındayım hesabım

  53. gizem dedi ki:

    ya bende bazen kekemeliğimde artış bazen de azalış oluyor ne yapabilirim ? :/

    1. Hakan dedi ki:

      Arkadaşlar anlayan anlıyo yazdıklarımdan beni faceden ekleyin size yardımcı olurum..öğrendiklerimden herkes faydalansın istiyorum bi dua etseniz yeter.. *

      1. Ali dedi ki:

        Kayıt olurken face ismini yaz

    2. Face ismim Alper Altay Doğanay dedi ki:

      Gizemcim bendede öyle oluyo faceden ekle dertleşelim

  54. Özkan dedi ki:

    Hakan lütfen facede ekle 535***

  55. Yunus dedi ki:

    Bende kekemeyim istegramda dm den mesaj attın her kim olursa olsun konuşarak bunu yenebiliriz lütfen ***** istegram

  56. baho dedi ki:

    Bende egzersizler var isteyene atarım faceden felan

  57. tikyy dedi ki:

    cok zor ya

  58. tikyy dedi ki:

    kurtulmanın bi yolu olmalı

Yorum Yaz